Thema bijeenkomst Spreeuwen

Spreker: Kevin Collins

Spreker Kevin Collins is een ervaren en veelzijdige natuurgids. Tijdens een dagelijkse wandeling in de buurt van zijn huis in Enschede werd Kevin’s aandacht gegrepen door een veel voorkomende vogel die zorgeloos rond hipte op het gras. Hij bleef staan, keek eens beter en was onder de indruk van deze vogel, met zijn spikkels en uitgebreide zangrepertoire. De spreeuw heeft hem nooit meer losgelaten en Kevin heeft inmiddels vele uren onderzoek besteed aan deze gewone, maar vooral ook bijzondere vogel. Tijdens de thema- avond vertelt Kevin alles over de spreeuw. Waar komt de spreeuw vandaan? Hoe veroverde hij de wereld? Hoe bouwt de spreeuw zijn nest en waarom maakt hij zoveel verschillende geluiden? De spreeuw leeft waar mensen ook leven. Kevin zal aandacht besteden aan de invloed van de mens op de spreeuw en de plaats die spreeuwen in onze cultuur in nemen. Zo is de spreeuw een inspiratiebron geweest voor componisten en komt zijn naam voor in spreekwoorden. Bijzondere aandacht is er uiteraard voor het ‘spreeuwenballet’, de fascinerende zwermen vogels waar we soms tegen de schemering van kunnen genieten. Waarom doen ze dat en vooral ook hoe? Wie bepaalt de bewegingen van de zwerm en hoe voorkomen ze botsingen?
Na deze avond heb je ongetwijfeld een ander en completer beeld van deze bijzonder gewone en welbespraakte vogel. Spreker Kevin Collins heeft al eerder lezingen over de koekoek en vleermuizen verzorgd voor IVN en KNNV Oost Achterhoek.
Thema:
Spreeuwen. Spreker: Kevin Collins.
Datum: 10 April 2024 Aanvangstijd: 20.00 uur.
Locatie: De Huve, Grotestraat 52 te Eibergen.
Kosten: € 5, voor niet leden en € 3,- voor leden van het IVN/KNNV. Pinnen is mogelijk.

wo 10 april 2024 om 20:00

De Huve, Grotestraat 52 Eibergen.

leden KNNV en IVN € 3,00, niet leden € 5,00
pinnen is mogelijk