Natuurkiekers

Fotosafarie Bos Ratum

Wij bezoeken een mooi stukje natuur aan de Ratumsebeek in Winterswijk vlakbij de Bataafse molen. Deze beek komt vanuit Duitsland bij grenspaal 786 Nederland binnen en stroomt door diverse landgoederen om uiteindelijk in de Groenlose Slinge uit te monden.
Het is altijd prachtig om op de grens van land en water te fotograferen. Tijdens deze fotosafari maken wij daar dankbaar gebruik van. Niet alleen de spiegelingen in het water van de kronkelige beek zullen in het oog springen. Ook voorjaarsbloeiers als speenkruid en bosanemoon zullen voor mooie plaatjes zorgen. Natuurlijk zijn er de nodige vogeltjes actief en als we geluk hebben treffen we de IJsvogel.
Zoals gebruikelijk, gaan we tijdens deze fotosafari gezamenlijk op pad om foto’s te maken van wat ons ter plekke inspireert. Het is geen georganiseerde wandeling en ook geen fotoworkshop. Je gaat zelfstandig, maar samen met mede foto-enthousiastelingen, aan de slag met fotograferen. Hierbij inspireren we elkaar door kennis te delen over fotografie en de natuur. Meld je van tevoren aan door een mailtje te sturen naar natuurkiekers.achterhoek@gmail.com. Er is plek voor 15 deelnemer dus wees er snel bij!
Thema: Ratumsebeek.
Datum: 6 April 2024. Tijd: Aanvang om 09.00 uur eindtijd 11.30 uur.
Locatie: De verzamellocatie en extra info ontvangen deelnemers na aanmelding.
Deelnemers: Maximaal 15 leden van het IVN of de KNNV afdelingen Oost-Achterhoek.
Kennisavond: Op 30 mei is er een Natuurkiekers Kennisavond met lezing en foto’s van de afgelopen maanden. Fotosafari van het IVN en de KNNV
Foto van Ria Groot Zevert

za 6 april 2024 om 9:00