Natuurkiekers Fotosafari Hoonesbos Haaksbergen

foto Erna Wilderink

Tijdens deze fotosafari gaan we op zoek naar paddenstoelen in het Hoonesbos, één van de bossen van Landgoed ‘Het Lankheet’, iets ten zuiden van Haaksbergen, gelegen tussen twee beekdalen. Op het landgoed vinden we naast uitgestrekte bossen ook heidevelden en het oude hoevenlandschap met essen, houtwallen en hakhoutbosjes. Aan de rechterkant van het Hoonesbos liggen de Mallumse vennetjes, op dit moment weer volledig met water. Aan de linkerkant van het bos is een plek waar zich tijdens de tweede wereldoorlog een ondergrondse schuilkelder bevond. Eind maart 1943 werd een inval gedaan in de kelder en 22 Joodse onderduikers werden opgepakt en afgevoerd. Kortom een mooi en historisch gebied om te fotograferen.
Zoals gebruikelijk, gaan we tijdens deze fotosafari gezamenlijk op pad om foto’s te maken van wat ons ter plekke inspireert. Het is geen georganiseerde wandeling en ook geen fotoworkshop. Je gaat zelfstandig, maar samen met mede foto-enthousiastelingen, aan de slag met fotograferen. Hierbij inspireren we elkaar door kennis te delen over fotografie en de natuur. Meld je van tevoren aan door een mailtje te sturen naar natuurkiekers.achterhoek@gmail.com.
Er is plek voor 15 leden van het IVN of de KNNV afdelingen Oost-Achterhoek, dus wees er snel bij!

za 5 oktober 2024 om 9:00

Aanmelden natuurkiekers.achterhoek@gmail.com