Govelin Duitsland, meerdaagse excursie

De plantenwerkgroep organiseert voor leden van de IVN/KNNV  een meerdaagse Roggelelie-excursie in het duitse Elbe-gebied op Vrijdag 21 Juni, zaterdag 22 en zondag 23 Juni (heen- en terugreis op eigen gelegenheid/carpoolen).

Roggelelie-herstelproject

Fred Bos neemt ons mee naar het herstelproject van de prachtige Roggelelie.  Dit is een 70 ha groot akkercomplex met de korensla- akkergemeenschap.

Voor diegenen die op zondag ook op excursie kunnen gaan is er een waaier van mooie gebieden mogelijk. Het Elbe-rivierengebied heeft hier schitterende Rivierduinen, naaldbossen en een veentje met allemaal bijzondere soorten op de grens van het Atlantische en het Continentale klimaat.

Kamperen

Vrijdag aankomst. We zijn te gast bij de familie Bergmann. Kamperen is daar ter plekke mogelijk. Er kan gebruik gemaakt worden van de faciliteiten van het huis. De niet kampeerders moeten zelf onderdak zoeken in de omgeving.

Meer informatie.

www.lilienpfad.de

www.hetlevendarchief.nl  Bij initiatieven de roggelelie informatie vind je de samenvatting van Freds onderzoek tot nu toe.

Die Naturschutzgebiete Niedersachsens | Nds. Landesbetrieb für Wasserwirtschaft, Küstenund Naturschutz evt zelfs stafkaarten downloaden.

Wanneer: Vrijdag 21 Juni, zaterdag 22 en zondag 23 Juni (heen- en terugreis op eigen gelegenheid/carpoolen).

Aanmelden: allèèn voor leden IVN/KNNV. SVP.  Zsm maar minimaal vòòr 14 juni  aanmelden bij T.Croese per app of sms naar tel. 06-14063024. Wees er snel bij, er is een maximum van 15 p.

Vertrek: ± 10.00 u reizen op eigen gelegenheid/ carpoolen. Aankomst; Vrijdagmiddag.

Start excursie: zaterdag 22 Juni 9.00 u

Kampeer- en Startlocatie: Govelin 2 Göhrde

Carpoolen: zelf onderling afspreken, goede locatie is vanaf de parkeerplaats van theater de Storm aan de Haitsma Mulierweg in Winterswijk. Het is 4,5 u (400 km.) rijden naar Govelin.

Eten &Drinken:

Neem zelf  iets te drinken of eten mee. ‘s avonds zelf eten verzorgen/samen koken of naar restaurant. Vrijdagavond rond half acht kun je evt naar restaurant Mama Rose in Mützingen. www.muetzingenta.de/anfahrt/

Kosten: 10 euro/dag  als bijdrage voor de fam. Bergman

vr 21 juni 2024