Natuurkiekers

Fotosafarie ’t Vleer, Neede Boomkikkers

Natuurgebied ’t Vleer, het vroegere openluchtzwembad, is een bijzondere plek. Je vindt er nog steeds de vervallen restanten van het zwembad, maar sinds het is teruggegeven aan de natuur ook waterplanten op de glooiend aflopende oevers. De boomkikker is wel één van de meest opvallende soorten die je hier kan fotograferen. Maar ook pinksterbloemen, oranjetipjes of de dagpauwoog worden hier gespot.
Het gebied is van oudsher moerassig, maar lang geleden ontgonnen en door dorpsbewoners in gebruik genomen, onder andere om runderen te laten grazen. Daar komt ook de naam Koeweiden vandaan die nog wel gebruikt wordt in het gebied. Mooie paadjes en zandwegen omlijsten ‘t Vleer, dus er is voor iedere Natuurkieker iets te vinden.
Zoals gebruikelijk, gaan we tijdens deze fotosafari gezamenlijk op pad om foto’s te maken van wat ons ter plekke inspireert. Het is geen georganiseerde wandeling en ook geen fotoworkshop. Je gaat zelfstandig, maar samen met mede foto-enthousiastelingen, aan de slag met fotograferen. Hierbij inspireren we elkaar door kennis te delen over fotografie en de natuur. Meld je van tevoren aan door een mailtje te sturen naar natuurkiekers.achterhoek@gmail.com. Er is plek voor 15 deelnemer dus wees er snel bij!
Locatie:
De verzamellocatie en extra info ontvangen deelnemers na aanmelding.
Deelnemers:
Maximaal 15 leden van het IVN of de KNNV afdelingen Oost-Achterhoek.

Datum & tijd
za 4 mei 2024 om 9:00